Rozmery:

Dĺžka: 4.766 mm

Šírka: 1.847 mm (2.022 vrátane spätných zrkadiel)

Výška: 1.446 mm

Rozvor náprav: 2.829 mm

Rozchod kolies vpredu / vzadu: 1571 / 1555 mm

Priestor nad hlavou vpredu / vzadu: 1.039 / 971 mm

Šírka v oblasti ramien vpredu / vzadu: 1.476 / 1.446 mm

Batožinový priestor - nesklopené sedadlá:  495 l (dĺžka x šírka v najužšom mieste: 1.050 x 1.000 mm) + cca. 60-70 l pod podlahou

sklopené sedadlá: 1.495 l + cca. 60-70 l pod podlahou

Otvor batožinového priestoru - šírka x výška: 1.001 x 669 mm

Výška nakladacej hrany: 630 mm

Disky a pneumatiky: 18" zliatinové 8Jx18, ET 40, s letnými pneumatikami 245/40R18


Hmotnosti:

Prevádzková hmotnosť: 1.607 kg

Najväčšia prípustná hmotnosť: 2.085 kg


Podvozok:

5-prvková predná náprava, trubkový stabilizátor

5-prvková zadná náprava, trubkový stabilizátor


Motor:

Motor: 2.0 TSI - radový benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním, s prepĺňaním turbodúchadlom

Zdvihový objem: 1.984 ccm

Prevodovka: 6-stupňová manuálna, pohon predných kolies

Najväčší výkon motora / otáčky: 110 kW / 4.000 - 6.000

Maximálny krútiaci moment: 270 Nm / 1.300 - 3.850

Druh paliva: benzín


Spotreba:

Spotreba podľa NEDC ( l / 100 km):

  • mesto: 7,5 - 8,5
  • mimo mesta: 4,7 - 5,1
  • kombinovaná: 5,7 - 6,5

CO2 - kombinované (g/km): 133


Spotreba podľa WLTP (k /100 km):

  • pomalý jazdný cyklus: 8,3
  • stredný jazdný cyklus: 6,6
  • rýchly jazdný cyklus : 5,5
  • kombinovaný cyklus: 6,4

WLTP - CO2 v g/km: 146

koeficient odporu vzduchu: Cd 0,26

(poznámka:  oproti verzii Audi A4 Avant 40TFSI (150kW/204k) S-Tronic má nižšiu spotrebu paliva v meste až o 1.0 l a kombinovanú až o 0.8 l a len o 0.3 l vyššiu kombinovanú spotrebu oproti verzii Audi A4 Avant 40 TDI Quattro 150kW/204k s-tronic)  


Reálne merania spotreby mimo mesta na cca. 10 km trase (mesto-okreska-mesto) - motor je stále v zábehu ! :

- najnižšia dosiahnutá spotreba bola pri ustálenej rýchlosti 90km/h na 6. prevodovom stupni: 5,3 l /100km

- najvyššia spotreba bola pri jazde v stredných otáčkach (otáčky cca. 3.000 - 4.000/min.) : 7,7 l /100km

- spotreba mimo mesta (na okreskách) sa mi najčastejšie pohybuje v rozmedzí od 5,5 - 6,5 l / 100km (nejazdím "na spotrebu", spotreba závisí od dĺžky trasy, od štýlu jazdy, od hustoty premávky a pod.)


Reálne merania spotreby v meste na cca. 2 km trase (zohriaty motor na prevádzkovú teplotu) - motor je stále v zábehu ! :

- * najnižšia dosiahnutá spotreba: 6,5 l / 100km

- * najvyššia spotreba bola pri jazde v stredných otáčkach (na 2. prevodovom stupni): 10,6 l / 100km

- spotreba v meste sa mi najčastejšie pohybuje v rozmedzí 7,5 - 9,0 l/100km (ide však o kratšie trasy a nejazdím "na spotrebu", spotreba závisí od dĺžky trasy, od štýlu jazdy, od hustoty premávky a pod.)


* reálne spotreby v meste môžu byť ešte nižšie, nakoľko išlo o testovanie na krátkej trase a často aj v najväčšej dopravnej špičke a motor je ešte v "zábehu" a hodnoty spotreby paliva budú časom nižšie.


Objem palivovej nádrže:  54 l

Maximálny počet km na plnú nádrž paliva: cca. 890 km

Emisná trieda: Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC


Jazdné výkony:

Zrýchlenie 0 -100 km/h : 8,8 s

Maximálna rýchlosť: 210 km / h (maxiálna rýchlosť je obmedzená obmedzovačom)


* Pre porovnanie priama aj nepriama konkurencia v najpredávanejších motorizáciách v SR v zrýchlení 0-100 km/h:

nová Audi A5 (nástupca za Audi A4) TFSI 110kW/150k s-tronic: 9,8 s

nová Audi A5 (nástupca za Audi A4) TFSI 150kW/204k s-tronic: 7,8 s

nová Audi A5 (nástupca za Audi A4) TDI 150kW/204k s-tronic: 7,7 s

Audi A4 Avant (B9.5) 40 TFSI (150kW/204k): 7,3 s

Audi A4 Avant (B9.5) 35 TDI (120kW/163k): 8,5 s

Audi A4 Avant 40 TDI (B9.5) (150kW/204k): 7,6 s

Audi A4 Avant 40 TDI (B9) (140kW/190k) - predfacelift: 7,9 s

nové Audi Q5 TFSI 150kW (204k): 8,6 s

nové Audi Q5 TDI Quattro 150kW (204k): 7,4 s

Audi Q5 35 TDI (120kW/163k): 9,0 s

Audi Q5 40 TDI Quattro (150kW/204k): 7,6 s

Audi Q5 40 TDI Quattro (140kw/190k) - predfacelift: 7,9 s

Audi A6 Avant 40 TDI (150kW/204k): 8,3 s

Audi A6 Avant 40 TDI Quattro (150kW/204k) : 7,8 s

Audi A3 35 TFSI (110kW/150k): 8,4 s

Audi Q3 35 TDI (110kW/150k): 9,2 s

BMW 320i Touring (135kW/184k): 7,6 s

BMW 320d Touring (140kW/190k) : 7,5 s

BMW 520i Touring (135kW/184k): 8,3 s

BMW 520d xDrive Touring (140kW/190k): 7,6 s

BMW X3 xDrive 20i (135kW/184k): 8,4 s

BMW X3 xDrive 20d (140kW/190k): 7,9 s

BMW X1 xDrive 20d (120kW/160k): 8,6 s

Mercedes Benz C 180 kombi (125kW+17kW=142kW/170k+23k=203k): 8,8 s

Mercedes Benz C 200 kombi (150kW+17kW=167kW/204+23k=227k): 7,5 s

Mercedes Benz C 200d kombi (120kW+17kW=137kW/163k+23k=186k): 7,8 s

Mercedes Benz E 220d kombi (145kW+17kW=162kW/197k+23k=220k): 7,9 s

Mercedes Benz E220d 4MATIC kombi (145kW+17kW=162kW/197k+23k=220k): 8,1 s

Mercedes Benz E200 4MATIC kombi (150kW+17kW=167kW/204k+23k=227k): 7,9 s

Mercedes Benz GLC 220d 4MATIC (145kW+17kW=162kW/197k+23k=220k): 8,0 s

Mercedes Benz GLC 200 4MATIC (150kW+17kW=167kW/204k+23k=227k): 7,8 s


* konkurencia v najpredávanejších motorizáciách jednotlivých modelov vychádza z dát inzerovaných nových aj jazdených vozidiel na rôznych internetových portáloch v SR zaoberajúcich sa predajom vozidiel a z vozidiel inzerovaných na webových stránkach autorizovaných predajcov nových vozidiel.


Namerané pružné zrýchlenia:

Pružné zrýchlenie = vozidlo ide ustálenou (najnižšou meranou) rýchlosťou a meranie pružného zrýchlenia sa začína od momentu začatia stláčania "plynového" pedálu  po dosiahnutie stanovenej rýchlosti.

Nakoľko je motor stále v zábehu, pri mojom meraní nešlo o "kickdown", ale len o plynulé zatláčanie na plynový pedál !!! V prípade meraní od kickdowbnu by boli namerané hodnoty pružného zrýchlenia ešte o pár storín (možno aj desatín) sekundy nižšie !!!

Teda tu ide o pravé meranie pružného zrýchlenia a nie ako merania uvádzané na youtube, kde vozidlá najprv jazdia o cca. 10km/h nižšou rýchlosťou než tou, od ktorej sa začína meranie, potom nasleduje kickdown (pritom sa asi 0.5 sekundy až 1 sekundu nič nedeje, lebo automatická prevodovka musí najprv podradiť, často až do 2. prevodového stupňa) a až vozidlo dosiahne optimálne otáčky a zrýchli na stanovenú (meranú) rýchlosť, a až v tomto momente sa začne meranie pružného zrýchlenia - takéto merania pružného zrýchlenia na youtube mi prídu celkom zavádzajúce. Veď aj u vozidiel s automatickými prevodovkami má byť pružné zrýchlenie merané, keď vozidlo ide plynule meranou rýchlosťou, a meranie sa začne od momentu začatia stláčania "plynového" pedálu, teda ešte pred dosiahnutím kickdownu, po dosiahnutie stanovenej rýchlosti. Ale to by tie čísla pružného zrýchlenia uvádzané na youtube nevyzerali tak impozantne...


40 - 107 km/h: 6,23 - 6,72 s (merania na 2. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime a na "kľukatej" ceste, merania na "rovinke" by mohli byť ešte lepšie)

pre porovnanie video, kde v 8:47 je zachytené pružné zrýchlenie Audi A4 Avant 40 TDI Quattro (150kW/204k), zrýchlenie 0-100 km/h za 7,1s, ale pružné zrýchlenie 40-102 km/h za 6,3-6,4s !!! :

https://www.youtube.com/watch?v=W9AA-oyogSM


60 - 130 km/h: 9,23 - 9,42 s (merania na 3. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

60 - 130 km/h: 8,84 - 9,08 s (merania pri jazde na 2. prevodom stupni s preradením na 3. prevodový stupeň z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

pre porovanie video, kde v 2:36 je zachytené pružné zrýchlenie novej Audi A5 Avant quattro TFSI 150kW/204k, zrýchlenie 0-100 za 7,6s, ale pružné zrýchlenie z rýchlosti 65-130 km/h za 8,79s !!! a to je z rýchlosti 65km/h a nie 60km/h ako pri vozidle Audi A4 Avant 110kW/150k, 6MP.

60 - 120 km/h: 7,13 - 7,34 s (merania pri jazde na 2. prevodom stupni s preradením na 3. prevodový stupeň z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

pre porovnanie video, kde v 2:36 je zachytené pružné zrýchlenie novej Audi A5 Avant quattro TFSI 150kW/204k, zrýchlenie 0-100 za 7,6s, ale pružné zrýchlenie z rýchlosti 65-120 km/h za 7,15s a na 130km/h za 8,8-8,9s a to je z rýchlosti 65km/h a nie 60km/h ako pri vozidle Audi A4 Avant 110kW/150k, 6MP.

https://www.youtube.com/watch?v=65FR_aeMkQA


60 - 100 km/h: 5,12 - 5,27 s (merania na 3. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

60 - 100 km/h: 4,13 - 4,32 s (merania na 2. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)


pre porovnanie: Škoda Octavia RS 2.0 TSI 180kW/245k,7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 6,7s, má pružné zrýchlenie zo 60-100km za 4,58s

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200kW/272k 4x4, 7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 5,7s, má pružné zrýchlenie zo 60-100km za 4,23s

odkaz na test Škody Octavia RS s uvedenými hodnotami zrýchlenia vozidla a aj Škody Superb:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/2119173/TEST--Skoda-Octavia-RS---Moze-byt


pre porovnanie video, kde v 18:12 je zachytené pružné zrýchlenie Audi A4 Avant 40 TDI Quattro (150kW/204k), zrýchlenie 0-100 km/h za 7,1s, ale pružné zrýchlenie 60-100 km/h na 3. prevodovom stupni za cca. 4,2s !!!, takže pružné zrýchlenie porovnateľné ako s Audi A4 Avant 110kW/150k, 6MP, síce "len" na 2. prevodovom stupni.

https://www.youtube.com/watch?v=W9AA-oyogSM


80 - 107 km/h: 3,36 - 3,62 s (merania na 2. prevodovom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)

80 - 120 km/h: 5,65 - 5,81 s (merania na 3. prevodom stupni z 3 rôznych pokusov s ESP v športovom režime)


pre porovnanie: Škoda Octavia RS 2.0 TSI 180kW/245k,7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 6,7s, má pružné zrýchlenie z 80-120km za 5,21s

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200kW/272k 4x4, 7DSG, zrýchlenie 0-100km/h: 5,7s, má pružné zrýchlenie z 80-120km za 5,18s

odkaz na test Škody Octavia RS s uvedenými hodnotami zrýchlenia vozidla a aj Škody Superb:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/2119173/TEST--Skoda-Octavia-RS---Moze-byt

pre porovnanie: Audi A6 Avant 40 TDI (150kW/204k), zrýchlenie 0-100km/h: 8,3s, namerané zrýchlenie: 8,56s, namerané pružné zrýchlenie 80-120km/h: 5,84s

Audi A6 Limo 50 TDI (210kW/286k) quattro, zrýchlenie 0-100km/h: 5,4s, namerané zrýchlenie: 6,21s, namerané pružné zrýchlenie 80-120km/h: 4,08s

Zdroj testov Audi A6: https://autobible.euro.cz/clanky/test-audi-a6-40-tdi-2-0-tdi-ea288-evo/


Zdajú sa Vám tieto namerané časy pomalé?

pre porovnania pár odkazov na videá papierovo "silnejších" až "silných" vozidiel z YouTubu:


1. Audi A4 Avant 40 TFSI (140kW/190k) s-tronic - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 s:

https://www.youtube.com/watch?v=WIwLmfcT03A

U tejto verzie je "papierové zrýchlenie" 0-100km/h je 7,9 s

Z videa je zrejmé, že merané zrýchlenie 0-100km/h je 8,35 s, pri vypnutom ESP to je 8,16 s.

A ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 0:23 - kde je zrýchlenie z rýchlosti na tachometri 36-44 km/h asi až na 115km/h, ktoré trvá približne 7 s !!! Nejedná sa však o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie. Pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo o pár desatín sekundy pomalšie!


2. Audi A4 Avant 40 TFSI (150kW/204k) s-tronic - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,3 s:

https://www.youtube.com/watch?v=j6QREyOAE4o&t=193s

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 3:08 - kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri 63 km/h asi až na 120km/h, ktoré trvá približne 6,6 - 6,7s !!! a zrýchlenie z rýchlosti 63km/h na 130km/h, ktoré trvá až 8,4 - 8,5 s.

dôvodom podobného pružného zrýchlenia ako u verzie 35 TFSI (110kW/150k), 6MP je ťažšia automatická prevodovka, tým je celé vozidlo s rovnakou výbavou o cca. 70-80kg ťažšie oproti verzii 35 TFSI (110kW/150k) 6MP.


3. Audi A4 limo 40 TDI(140kW/190k) s-tronic - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,7 s:

https://www.youtube.com/watch?v=-dipy1qEcH0

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 0:15 - kde je lineárne zrýchlenie merané na tachometri z 60 km/h asi až na 120 km/h, ktoré trvá približne až 6,69 s !!! a zrýchlenie zo 63km/h na 130km/h až 8,5s !!!. Meranie od dosiahnutia rýchlosti, nie od kickdownu. V tomto prípade nejde o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie. Pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo ešte o pár desatín sekundy pomalšie.


4. Audi Q5 40 TDI (150kW/204k) quattro s-tronic - "papierové" zrýchlenie z 0-100 km/h za 7,6 s:

https://www.youtube.com/watch?v=xm8F1WMjMp4

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 0:05 - kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri z 40 km/h asi až na 105 km/h, ktoré trvá približne až 7,20 s !!! a v čase od 0:07 zrýchlenie zo 63km/h na 130km/h až10 s !!!

V čase videa 1:39 s je pružné zrýchlenie z rýchlosti 50 km/h do 100 km/h, ktoré trvá 5,4s - merané od kickdownu


5. Audi Q5 40 TDI (140kW/190k) quattro s-tronic - predfacelift - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,9 s:

https://www.youtube.com/watch?v=wjUANABBjvM

v tomto videu sú zaznamenané merané zrýchlenia z 0-100 km/h, ktoré trvá 9,2 s (pričom papierové zrýchlenie je uvádzané za 7,9 s) a pružné zrýchlenie z 80-120 km/h, ktoré trvá 6,8 s. Uvedené namerané zrýchlenia sú uvedené priamo vo videu z čase videa 1:27.


6. Audi Q7 50 TDI (210kW/286k) quattro tipronic - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 6,1 s:

https://www.youtube.com/watch?v=n4YtXS46w4I

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 4:05 (keď vozidlo dosiahne na tachometri rýchlosť cca. 40 km/h), tak lineárne zrýchlenie do rýchlosti cca. 120 km/h trvá približne až 6,5 - 7 s !!!

... a z rýchlosti od cca. 60km/h na 130km/h trvá približne 7,4 - 7,5 s. Nejedná sa však o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie - pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo ešte o pár desatín sekundy pomalšie.


7. Audi Q8 50 TDI (210kW/286k) quattro tiptronic - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 6,1 s:

https://www.youtube.com/watch?v=oAhBPy8eRv8

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase videa 1:20, tak ak meriame pružné zrýchlenie od kickdownu (nie ako je uvedené vo videu, že meranie začína až od dosiahnutia rýchlosti), tak pružné zrýchlenie z rýchlosti od 63 km/h do rýchlosti 120 km/h trvá približne 7,3 s !!! Pri meraní od samotného zrýchľovania (nie od kickdownu) zrýchlenie trvá 5,9 s.

... a z rýchlosti od 63 km/h do 130km/h trvá až 8,4 s. Pri meraní od samotného zrýchľovania (nie od kickdownu) trvá 7,0s.

Vo videu je zároveň vidieť výrazná "turbodiera", kde sa asi 1,5 s od kickdownu nič neudeje a zrýchlenie prichádza až oneskorene.


8. konkurent z "bavorska" - BMW
330i (180kW/245k) - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 5,8s:

https://www.youtube.com/watch?v=-S4eWxLHV_g

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 3:13 (keď vozidlo dosiahne na tachometri rýchlosť cca. 40km/h), tak lineárne zrýchlenie do rýchlosti cca. 105 km/h trvá 5,3s !!! Nejedná sa však o pružné zrýchlenie, ale o lineárne zrýchlenie - pri pružnom zrýchlení by bolo vozidlo ešte o pár desatín sekundy pomalšie.


9. nový Mercedes Benz C200 4matic(150kW+17kW/204k+23k=227k) - "papierové" zrýchlenie 0-100 km/h za 7,1s:

https://www.youtube.com/watch?v=19xBuMojSmE

ako je z tohto videa zrejmé - hlavne v čase od 16:32 - kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri zo 60 km/h na 96km/h, ktoré trvá až 5,0 s !!! a v čase 16:50, kde je pružné zrýchlenie z rýchlosti na tachometri z 82km/h na 120km/h, ktoré trvá až 6,31s !!!

Vo videu je zároveň vidieť výrazná "turbodiera", kde sa asi 0,8 s od kickdownu nič neudeje a zrýchlenie prichádza až oneskorene.


V prípade záujmu o obhliadku vozidla a/alebo o testovaciu jazdu Vás žiadam o e-mailovú komunikáciu, kde uvediete, v ktorý deň a kde Vám vyhovuje stretnutie, či v týždni alebo cez víkend a či máte záujem o stretnutie v doobedných alebo v poobedných hodinách.


Vozidlo sa nachádza v Senici a ako miesto stretnutia na obhliadku a testovaciu jazdu navrhujem:

- parkovisko ako je Billa Senica,

- čerpacia stanicia Tesco pri nákupnom centre Tesco Senica,

- parkovisko pri predajni vozidiel VW/Škoda Hílek Senica.


Môžete využiť aj tento kontaktný formulár:

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky